Koszty rozwinięcia aktywności internetowej są nieporównywalnie mniejsze niż w przypadku tradycyjnych form sprzedaży lub marketingu. Tymczasem okazuje się, że wielu polskich przedsiębiorców i menadżerów świadomie rezygnuje z możliwości, jakie niosą ze sobą sieci teleinformatyczne. Każdy tydzień zwłoki powoduje, że dystans pomiędzy maruderami, a firmami aktywnymi na tym polu, stale się zwiększa.

Podstawowe usługi, oferowane przez agencje interaktywne, nie należą do kosztownych. Tworzenie stron wraz usługą hostingu i pozycjonowaniem nie przewróci firmowego budżetu. Zbudowany zostanie natomiast kanał komunikacji z klientami i dostawcami. Kanał, który przekłada się na tworzenie wizerunku oraz w niektórych przypadkach dodatkowe możliwości sprzedażowe lub akwizycyjne. Marketing internetowy należy do jednych z najskuteczniejszych form docierania do potencjalnych klientów.

Rozwój zainteresowania wykorzystywaniem sieci do robienia interesów najlepiej obrazują fakty. Pod koniec XX wieku jedynie 40 procent europejskich koncernów wykorzystywało ekstranety do komunikacji ze swoimi partnerami biznesowymi. Dzisiaj taka sytuacja trudna jest do wyobrażenia. Sieci przestały wspierać biznes, a stały się dla niektórych podmiotów podstawą budowy modeli biznesowych. Wystarczy pomysł, bazy danych opisujące wiernie rzeczywistość rynkową i chęć do pracy aby odnieść rzeczywisty sukces.