Nikt chyba nie jest w stanie podważyć znanego powiedzenia, według którego „reklama jest dźwignią handlu”. Wybicie się spośród ofert konkurencji byłoby bowiem niemożliwe, gdyby nie właśnie skuteczne działania marketingowe. O ile do niedawna głównym sposobem na reklamę były kolumny z ogłoszeniami w gazetach, a później spoty reklamowe w telewizji, o tyle obecnie do naszej dyspozycji oddano znacznie potężniejsze narzędzie. Mowa jest oczywiście o internecie.

Globalna sieć ma niemal nieograniczone możliwości, również w zakresie tworzenia i wypuszczania w świat reklam. Oczywiście najczęściej widzimy ogłoszenia dodawane na różnego rodzaju portale tematyczne. Czasami jednak marketing jest bardziej rozbudowany. Dużym sukcesem cieszą się na przykład filmy reklamowe, zamieszczane na najpopularniejszych serwisach, takich jak YouTube. Przy odpowiedniej promocji mogą one docierać do setek tysięcy użytkowników, a ich forma jest bardzo atrakcyjna i przystępna dla oglądających.

Prawdziwym hitem jest jednak marketing na portalach społecznościowych. Ten najpopularniejszy – Facebook pełen jest różnorakich stron promocyjnych, na których w mniej lub bardziej oczywisty sposób prowadzi się działania reklamowe. Bardzo popularne jest urządzanie ankiet i konkursów z nagrodami, które w przyjemny sposób zachęcają do skorzystania z usług lub kupna produktów. Marketing internetowy na portalach społecznościowych to współcześnie jedna z najszybszych, a przy tym najwygodniejszych metod na reklamę.