Trudno wyobrazić sobie współczesne działania marketingowe z pominięciem Internetu. Przecież tam toczy się życie milionów ludzi, którzy szukają informacji, prowadzą interesy, robią zakupy lub organizują sobie czas wolny i rozrywkę. Dla wielu Polaków Internet stał się jednym z głównych kanałów informacyjnych i udanie rywalizuje na tym polu z tradycyjnymi mediami. Właśnie dlatego marketing internetowy jest jednym z ważniejszych działań, wspierających działalność biznesową.

Dużą rolę na tym polu mają do odegrania agencje interaktywne, które odpowiadają za skuteczne budowanie wizerunku klientów w przestrzeni internetowej. Do ich obowiązków należy wymyślanie sposobów na skuteczne docieranie do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą ich klientów, tworzenie stron internetowych oraz utrzymywanie baz danych, niezbędnych do komunikacji z otoczeniem biznesowym.

Katalog usług, oferowanych przez firmy zajmujące się internetowym marketingiem jest dużo szerszy. Skuteczna obecność firmy w Internecie zależy od wiedzy o specyfice tego kanału komunikacyjnego, dlatego każda działalność marketingowa zazwyczaj rozpoczyna się od branżowego konsultingu. W celu właściwej realizacji wszelkich projektów konieczne jest dostarczenie klientom nie tylko odpowiednich aplikacji webowych, ale również zapewnienie usług hostingowych, pozycjonerskich i innych, specjalistycznych działań, które pozwolą na stałą i aktywną obecność w sieci wszystkich sieci.