Nikt nie ma chyba wątpliwości co do tego, jak olbrzymie możliwości zapewnia nam internet. Wykorzystujemy go niemal w każdej dziedzinie naszego życia, począwszy od relaksu i rozrywki, a na pracy kończąc. Nic więc dziwnego, że znalazł on zastosowanie również w marketingu. Istnieje wiele agencji interaktywnych, które skupiają się na tworzeniu wizerunku firmy i jej kampanii reklamowej w internecie.

Sam proces jest bardzo kompleksowy i najczęściej rozpoczyna się od projektowania strony internetowej. W zależności od naszych preferencji może być to prosta strona pełniąca rolę wizytówki, jak również rozległy portal, z mnóstwem informacji, zdjęć i multimediów. Oprócz tego, agencje interaktywne są w stanie prowadzić kampanie reklamowe, czy też np. zajmować się pozycjonowaniem, czyli krótko mówiąc podnoszeniem pozycji naszej strony w rankingach Google.

W ostatnich czasach bardzo popularne stały się również strony fanpage – zakładane na portalach społecznościowych i skupiające się na promocji danej marki lub usługi. W wielu przypadkach prowadzone są one w sposób bardzo luźny, dzięki czemu trafiają do wielu osób w różnym wieku.